راهنمای مشاهده دوره‌ها در سایت جدید

سوهان عسلی

سوهان عسلی
ورود به سایت عضویت در سایت

سوهان عسلی یکی از انواع آبنبات‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که بیشتر در عید نوروز استفاده می‌شود. این شیرینی خوشمزه شباهت زیادی به پولکی اصفهانی دارد و معمولا به همراه نوشیدنی‌ها داغ مثل چای سرو می‌شود. تهیه این نوع شیرینی بسیار آسان است و اصلا به فر و همزن و مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و  همه می‌توانند این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنند. برای آموزش مرحله به مرحله و تمام راز و رمز سوهان عسلی خوشمزه با مادام کیک همراه باشید.

سوهان عسلی با تمام رمز و رازش

مواد لازم سوهان عسلی
  • خلال بادام: ۷۵ گرم
  • شکر دانه ریز: ۷۵ گرم
  • آب: ۴۰ گرم
  • روغن ذوب شده: ۲ _ ۳ قاشق سوپ‌خوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: یک قاشق چای‌خوری
  • پسته: به میزان لازم
طرز تهیه سوهان عسلی

۱. شکر، آب، روغن ذوب شده و عسل را باهم ترکیب کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا زمانی که رنگ مواد قهوه‌ای روشن یا عسلی شود. نکته: اگر حرارت زیاد باشد شکر می‌سوزد و طعم سوهان عسلی تلخ خواهد شد. ۲. بعد از کاراملی شدن شکر، خلال بادام یا هر نوع مغزیجات دیگر به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. نکته: در این مرحله هرگز مواد را بیش از حد هم نزنید زیرا باعث جدا شدن روغن سوهان عسلی جدا می‌شود. ۳. سپس زعفران را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید و حرارت را خاموش کنید.

۴. برای تست سوهان عسلی، بعد از تغییر رنگ آن مقدار از مواد را در آب یخ بریزید اگر مواد سریع جمع شد یعنی مواد آماده است. ۵. مواد را قاشق قاشق روی تفلون پد یا سیلپد بریزید و سریعا با مغز پسته تزیین کنید. ۶. ماندگاری این سوهان خوشمزه در ظرف درب بسته در یخچال یک ماه و در دمای محیط یک هفته‌ می‌باشد. نوش جان
 

سخن آخر

در ایام عید فرصت مناسبی برای فروش شیرینی و شروع کسب و کار است. علاوه بر سوهان عسلی شیرینی هایی همچون شیرینی خاتون، قطاب، کلمپه و رول‌بافلوا پسته از جمله شیرینی‌های اصیل ایرانی هستند که طرفدارهای زیادی دارند. در پکیج شیرینی‌های‌عید‌رویال مادام کیک، همه این شیرینی‌ها با تمام فوت و فن و با کمترین مواد اولیه و ابراز آموزش داده شده است. همچنین آموزش بازاریابی نیز در این دوره بیان شده است که به راحتی می‌توانید به کسب درآمد در منزل برسید.

۱ دیدگاه

Mary brown ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
پاسخ دادن

سلام اسم من مهری است خيلی ممنون و متشکرم برای دستور عمل درست کردن شيرينی‌های مختلف مرسی عزيزم .